Terug in Spanje - Reisverslag uit Lagos, Portugal van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Terug in Spanje - Reisverslag uit Lagos, Portugal van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Terug in Spanje

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2011 | Portugal, Lagos

hier weer bericht uit het zonnige zuiden. Ik weet niet wat voor weer het is in Nederland, maar hier is het zon, zon en nog meer zon. Niet om jullie jaloers te maken ofzo........De laatste dagen in Lissabon waren net als de eerste dagen een succes. Na nog een gezellige pubcrawl met het hostel, ben ik zondag naar het oceanium geweest met een Chileens meisje...heel romantisch visjes kijken dus... Is het 1 na grootste aquarium van Europa, de grootste heb ik gezien in Valencia. Die avond weer naar Fado wezen kijken met het hostel. Had verwacht dat de lissabon versie anders was dan die van Porto, maar dat verschilde weinig. Word vooral gezongen door oude mensen. Ik had gehoopt ook wat jongere mensen het te zien zingen. maar het blijft mooie muziek. De dag daarna was het tijd om weer te vertrekken. Dit keer naar de Algarve, naar Lagos om precies te zien. Iedereen dacht dat ik naar Nigeria ging, want Lagos is blijkbaar de hoofdstad van NIgeria. Na een treinrit van 3 uur moest ik overstappen in Tunes, een gehucht van 3 koeien en een paard (over koeien en paarden gesproken, hoorde ik nou dat die rare duitse boer helemaal geen vrouwen meer over heeft???). Daar kwam ik een canadees stel tegen, dat ook op weg was naar Lagos. bleek dat ze een mooi hostel gevonden hadden, en ben daarom maar met hun meegegaan naar het ' guesthouse' waar ik een een hele kamer met tv voor mijzelf had voor de prijs van een hostelbed. Heel wat beter dan het hostel wat ik in gedachten had, waar ik waarschijnlijk ongeveer de enige zou zijn. want Lagos stroomt niet over van toeristen in de zomer. Savonds is hier ook niks te doen, want het plaatsje stikt alleen maar van de duitse, engelse, en ook nederlandse bejaarden die met toeringbussen tegelijk binnen komen. Weinig portugezen gezien hier.....De Algarve is echt zon regio dat alleen zomers open is. In de Winter is het hier een ghosttown. Zelfs de plaatselijke 'dutch snackbar' waar je kroketten kan krijgen was dicht... Maar die rust is ook wel even lekker na het drukke Lissabon. Ben de eerste dag naar Sagres geweest, helemaal in het puntje van portugal, en de Cabo sao vicente, het meest zuidwestelijkste puntje van Portugal. Erg prachtig, om zo de wijde zee te zien met grote kliffen. Voelde echt aan als het einde van de wereld. Sagres zelf was ook een mooi idyllisch portugees stadje met de gebruikelijke kerkjes, straatjes, blauwwitte mozaiektegeltjes (die ze van delft gejat hebben), oude vrouwtjes, kleren aan het balkon, rode daken en een groepje jeu-de-boule spelende mannen. Savonds heerlijk indiaas gegeten met die canadezen. Dag daarna heb ik Lagos ontdekt.Is een mooi vissersplaatsje, met mooie stranden. Even buiten Lagos ligt de 'Ponte da Piedade', een rotsenstrand met grote kliffen met openingen waar je met een boot doorheen kan. Ook kon je met een boot de grotten in. Het had wel wat weg van die scene van Pirates off the Caribbean deel 1, waarin al die piraten van de black pearl de vloek willen opheffen, in een grot, door bloed van Keira Knightley, alias Elizabeth Swan, te gebruiken. Wie weet is het daar ook wel opgenomen....Vandaag was het al weer tijd om te gaan. Heb net een busrit van 6 uur achter de rug, waarin in elk gehucht werd gestopt, en ben net weer een paar uur terug in Spanje, het land der niet-engelstaligen. Begon al in Lagos met de chauffeur die geen Engels kon, en hier kunnen ze er ook niks van. Dus ik moet mijn Spaans maar weer even ophalen...Is weer een beetje weggezakt na een maand Portugal en een maand Nederland. Vond het wel jammer Portugal weer te verlaten, maar ik wil Andalucie ook niet missen. Ben inmiddels aangekomen in Sevilla, hoofdstad van Andalucie. Heb er nog weinig van gezien, want kwam pas vanavond aan. Hostel is allemaal goed geregeld. Ga morgen is rustig de stad verkennen. Zal proberen nog niet te veel te bekijken, want ik ben hier over een paar weken weer om met mam de stad te verkennen... hoe is het daar in Nederland?????


In mijn vorige reisverslag, die van 'toch inspiratie om een lang verhaal te schrijven' staan trouwens een paar fotos. Ik had er veel meer opgezet, maar op de een of andere manier staan er nu nog maar 10 fotos op. Ik zal binnenkort wel gewoon wat fotos sturen met de mail, want eze site is niet echt geschikt voor fotos.

adios.

  • 04 Februari 2011 - 07:30

    Pa Bert:

    Wilmer,
    Wat een verhaal, weer lekker ouderwets ervoor gaan zitten, prachtig daar. Je hebt dus flink "genoten" van het lokale openbaar vervoer, wel spannend? Ja Sevilla, had graag meegegaan maar ja we hebben nog een puberende jongere thuis die moet ook verzorgd worden. Mama is al flink gek gemaakt van die stad, hoop dat je niet teveel de winkeltjes in moet met haar. Neem haar ook maar eens flink mee naar het cafe. Hier druk, Cygnus staat nu officieel, bank geregelden nog gesprekken voor contacten en mogelijke opdrachten. Woensdag eerste motorrijles gehad na bijna 3 maand, ging wel goed. Vanavond feest van 25 jaar Hagg waarvan 20 jaar in Zwolle, wat een feest. Zaterdag met Jesse naar gitaarconcert Harry Sacksioni. Geniet van je vrijheid. pap

  • 04 Februari 2011 - 09:12

    Bette:

    Klinkt weer prachtig! Vooral die zon. Hoewel het hier ook wat milder begint te worden. Dan bedoel ik eigenlijk dat het niet meer vriest, maar nu zeikt van de regen. Maarrr... we gaan de goede kant op!

    Verder prima. Snipverkouden, echt toe aan wat lentezonnestraaltjes. Druk bezig met de voorbereidingen van het relatieconcert van de provincie en dan wordt het weer wat rustiger. Tjeerd en ik gaan de laatste week van februari naar Parijs, even weg voor Tjeerd met zijn nieuwe baan begint. Spannend! Mijn contract is omgezet in een contract voor onbeperkte tijd, dus met een beetje pech ben ik ambtenaar voor het leven ;)

    Geniet nog maar weer en tot in de lente! Liefs

  • 04 Februari 2011 - 17:32

    Jesse:

    Hallootjes!
    Het gaat hier prima, ik had vandaag een optreden met mn gitaar, we moesten californication spelen.
    Ben al een heel eind op weg met die blikjes energy :D
    Kom snel weer terug!!
    En geniet :D

    ("'\(o.O)/"')

  • 05 Februari 2011 - 09:46

    David:

    wow zo te zien heb je je inspiratie weer terug! klinkt allemaal heel leuk, volgens mij voel jij je wel thuis daar:p ben wel een beetje jaloers hoor, dat jij lekker in spanje zit en ik op me veel te drukke stage...:s zit nu 5 dagen in de week van 8.00-17.00 in dalfsen. totaal dus 8,5 uur per dag. is echt wel even wennen! maar het is ook wel weer leuk, gewoon wat anders dan school:D deze werkzaamheden zijn en de sfeer zijn wel leuk. nou nog veel plezier daar en tot...

  • 05 Februari 2011 - 13:46

    Mama:

    Heé zoon, ik ben een beetje aan het idee gewend dat ik alleen je kant op kom..best spannend, sliep er slecht van. Nu heb ik er wel heel veel zin in, gewoon even heel wat anders..en lekker weer hoop ik! Het waait hier best hard, niet zo hard als in australie maar toch..niet koud, graad of 10.
    Hoe lijkt Sevilla, hebben we genoeg te zien denk je? Ben je nog in de buurt van het Hostal geweest?
    Ik ga met Jolanda woensdagavond al naar Eindhoven, slaap dan bij haar ouders die er niet zijn..zitten nu in portugal..dus het vliegtuig heen haal ik zeker..nu nog die terug. Hoe zit het met de taxi's daar?
    Hoe ist met de spanjaarden, zijn ze al wat vriendelijker zo naar het toeristenseizoen toe of nog net zo sjagrijnig?
    Dank voor je kaart! Leuk!
    Dikke hug liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lagos

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 23505

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: