hippie town - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van wilmerkamp - WaarBenJij.nu hippie town - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

hippie town

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2011 | Marokko, Essaouira

Aangezien ik gek werd van Marrakech, heb ik besloten om maar een wat rustiger plekje op te zoeken. Ik dacht er eerst aan om naar de woestijn te gaan, maar dat was 10 uur heen en 10 uur terug, en daar heb ik na 4 maanden reizen echt geen energie meer voor. Ben daarom op de bus gestapt richting de kust. Zit nu in Essaouira, 7 uur zuidelijker van Casablanca. Er valt hier niet veel te zien qua sights, maar het motto is hier ' relax, rustig aan ', zo daar ga ik graag in mee. Essaouira is een beetje een hippiestadje. Jimi Hendrix is hier tig jaar geleden een keer geweest, en nog steeds zie je zijn hoofd overal op straat. Wordt ook overal op straat 'special cakes' verkocht, wat volgensmij gewoon normale koekjes zijn...Hostel is ook nogal hippieachtig, met de hele dag muziek van bob marley, en zelfs een aparte jimi hendrix en bob marley kamer. En ik slaap in de ' Peace and Love ' kamer....Rare is in dit hostel dat de man van de receptie wiet verkoopt, en dat iedereen hier de hele dag zit te blowen. Toen we incheckten was die persoon die ons incheckte ook behoorlijk stoned, en hij wist echt niet wat die met ons aan moest. Hij probeerde me zelfs een kluisje te geven, die je aan de voorkant op slot kan doen, maar de achterkant was helemaal open..... (Maak je geen zorgen mam, ik sla heel moedig alle joints af die ik krijg aangeboden...Ook al verwachten ze allemaal dat ik altijd heel veel rook, want ik kom uit Nederland, en daar rookt toch iedereen wiet..........) Essaouira zelf is gewoon heerlijk relaxt. Gister lekker aan het strand gezeten, en verse vis gegeten in de haven. Ook heerlijk dat je hier voor de verandering is niet wordt afgezet..en heerlijk met rust gelaten wordt. Verder zit ik gewoon elke dag heerlijk relaxt op het terras de laatste zon op te snuiven voor ik vrijdag naar het natte, koude Engeland ga.....

  • 07 Maart 2011 - 09:45

    Bette:

    Klinkt heerlijk!
    Vrijdag naar Londen? Heb je al plannen voor daarna of kom je gezellig weer thuis...?

  • 07 Maart 2011 - 10:30

    Pabert:

    He Wilmer.

    Je sluit Marokko dus toch nog easy af en toch nog hippies daar. Geniet van je lasatte dagen in de zon, in Engeland zal het wel anders zijn. Ik ga vanavond met Hanne naar concert van K's Choice in Groningen, Oosterpoort. Verder hier nu zonnig maar wel gevroren. Hoor wel weer van je. Je pa.

  • 07 Maart 2011 - 18:04

    Mama:

    ha die wilmer..dat klinkt helemaal relaxed man! Hou je je kop er goed bij? Hier schijnt het zonnetje maar het blijft koud, 7 graden..die week in sevilla heeft me wel lekker goed gedaan. Nu hier nog wat opwarmen.
    Je gaat het nog koud krijgen met je zomerjassie aan in Londen..vlieg je vanaf Marrakesh? Hier is alles okee, gaat zijn gangetje. Geniet er nog maar van jongen..straks moet je weer aan de bak enzo..dikke hug mama

  • 07 Maart 2011 - 18:07

    Jesse:

    Heey,
    Ik hoorde dat je bij de wietfiguurtjes zat? xd
    Niet zelf gaan meedoen he :p
    Tis hier allemaal prima, wel een beetje saai.
    Hoest daar?
    Geniet ervan :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Essaouira

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 23509

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: