Terug in de beschaving - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Terug in de beschaving - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Terug in de beschaving

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

13 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Eindelijk ontsnapt uit Marokko........ Hoewel ik er zeker geen spijt van heb dat ik naar Marokko ben gegaan, ik heb immers prachtige dingen gezien, leuke mensen ontmoet en veel meegemaakt, ben ik toch blij dat ik weer terug ben in de westerse wereld, waar alles weer lekker voorspelbaar is. Eergisteren gevlogen van Marrakech naar Londen. Heel wat formaliteiten op de luchthaven, ook al was de securitycheck waardeloos, ik hoefde niet eens mijn riem af te doen en je kon zo een anderhalve literfles vol met water meenemen. Voor de verandering is een keer geen vertraging, en toen in 3 uur gevlogen naar Luton. Reisde met 2 engelsen die ik in Marokko ontmoet hebt. Was toch wel fijn om de reis naar engeland niet zelf te hoeven maken. Ze wisten ook allemaal hoe het zat met van luton naar centraal londen te gaan, dus dat ging ook allemaal lekker makkelijk. Je zag meteen de verschillen tussen marokko en engeland. In Marokko bijv. hebben ze het woord veiligheid nog nooit gehoord. Kinderen spelen wipwap op een oud kanon, taxi rijden criscros over de weg, terwijl er een bumper midden op de weg ligt, er is geen specifieke rijrichting, soms rijden mensen rechts, soms links, van stoplichten hebben ze al helemaal niet gehoord en je kan er een auto besturen met 2 personen op de ' driverseat' (1 persoon de rem, 1 persoon het gas). Terwijl in Londen op het station wordt omgeroepen dat je vooral de handleuning moet vastpakken als je van de trap afgaat, de duiven niet moet voeren en in de metro hoor je honderd keer op een dag ' mind the gap, please.....' Londen blijft prachtig. Ben er nu voor de 2e keer, maar vermaak me nog steeds net zo als de 1e keer. Heb alle toeristische sites wel weer gezien, dus nu even rustig aan doen.Ga morgen op pad naar Greenwich, klein voorstadje van londen, waar je onder de thames door kan lopen...Zit ondertussen in hetzelfde hostel als twee jaar geleden. voelt raar om hier weer te zijn. maar het is lekker centraal, dus heb alle tijd om londen te verkennen. Heb nog weinig gezien wat ik de vorige keer niet gezien heb, maar heb ik dit keer wel de reisboekwinkel uit NOtting HIll gevonden :p, gewoon in een zijstraatje van de hoofdstraat, terwijl ik daar de vorige keer heel lang naar zocht, maar niet kon vinden.... Ik was van plan om na Londen een beetje de rest van engeland en een beetje wales en schotland te verkennen. Maar daar heb ik na 4 maanden reizen gewoon simpelweg de energie niet meer voor.....Daarom is dit mijn laatste reisverslag, want ik kom donderdag weer aan in ons koude kikkerlandje...........

  • 13 Maart 2011 - 20:29

    Pa Bert:

    Hoi Wilmer. weer achter de PC, ik ook net dus kan snel reageren. Goed dat je weer in de bewoonde wereld bent, regels zijn blijkbaar soms toch leuk, als ze er juist niet zijn mis je ze?
    Fijn dat het goed met je gaat, geniet nog even van London. Epica was kort geleden nog en Zuid-Amerika en Mexico, had je ze daar kunnen zien maar nu weer "thuis". Is al uitverkocht.
    He kerel, geniet nog van je laaste dagen en we zien je donderdag wel weer verscijnen, kun je weer verwend worden door je mammie.
    By, your dad.

  • 15 Maart 2011 - 20:41

    Mom:

    welcome homes on!!!!

    hugs en kisses

    mom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 23503

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: