Sevilla, Cordoba, Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Sevilla, Cordoba, Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Sevilla, Cordoba, Granada

Door: wilmerkamp

11 Februari 2011 | Spanje, Granada

Oke, genoeg gegrapt. Hoewel ik best benieuwd ben naar Groenland, zit ik natuurlijk nog steeds in Spanje. Ben inmiddels in Granada aanbeland. Een stad waarbij je sochtends heerlijk in de zon kan bakken en smiddags kan gaan skien, (ja, skien kan in spanje!) in de nabij gelegen Sierra Nevada. Ben gister aangekomen, na 3 dagen Cordoba en 4 dagen Sevilla. Cordoba is een mooi klein stadje, beroemd vanwege de Mezquita, een kerk die is omgebouwd tot moskee, met allerlei gele en rode bogen erin. Was erg mooi. Zat in een ietwat saai hostel, heel groot, beetje institutioneel. Hebt meer het idee dat je een ziekenhuis binnenloopt als je er komt. Maar had gelukkig een gezellige duitse kamergenoot waarmee ik de stad verkende en tapas at. Sevilla was prachtig. Was er nog lang niet uitgekeken, maar ga er over 2 weken weer heen. Mooie dingen gezien overdag, en gezellig de nacht in met hostelgenoten. Laatste avond zijn we naar flamencoshow geweest, erg mooi. Wel erg toeristisch flamenco, maar toch nog steeds erg mooi. Ben laatste avond in een american bar beland met alleen maar amerikanen om de superbowl te kijken. Was best gezellig, maar american football is echt de saaiste sport ever, waarbij ze om de 10 seconden het spel stilleggen....Zo duurt een wedstrijd van 4 kwartier ineens 4 uur...

Granada is weer even heel iets anders dan de rest van Spanje. Is een klein stadje, met ongeveer een derde aan studenten, met name buitenlandse studenten die Spaans willen leren. Hostel zit dan ook vol met mensen die een kamer zoeken. Schijnt hier erg makkelijk te zijn. De meeste komen hier en vinden binnen 3 of 4 dagen een kamer. Dat is even wat anders dan Utrecht, waar je minstens 1.5 jaar moet wachten om een beetje een redelijke kamer te krijgen. De arabische invloeden worden hier ook steeds duidelijker. Op het busstation werd al aangegeven in het Arabisch waar de wcs zijn, en het hostel zit in een buurtje met allerlei marokkaanse winkeltjes en restaurantjes. Heb dus al een heel klein beetje de Marokkaanse sfeer kunnen proeven, waar ik over 2 weken heen ga. Het regent hier ook doner kebab winkels. Was op zoek naar kebab, en er waren zo tien restaurants in 1 straat. Het beste van granada zijn de tapas. Granada is de enige plaats in Spanje waar je deze gratis bij een drankje krijgt. Koken is hier dus overrated, je bestelt gewoon 3 drankjes en je hebt een complete maaltijd.. Ga nu maar is op pad naar de Alhambra, de grote toeristische trekpleister hier.....

Hoe ist daar in Holland? Begint de lente al te komen?

• 11 Februari 2011 - 10:24

Bette:

Weet je dat het me ook nog niets verbaasd had als je echt naar Groenland was gegaan? Maar zag toevallig op facebook dat je '2 uur geleden was aangekomen in Granada'. Dan is een vlucht naar Groenland wel heel snel gegaan ;)

Nu is het wat regenachtig, maar begin van de week was inderdaad beetje lente. Hoorde gisterochtend zelfs de vogeltjtes.

Vanavond is het relatieconcert van de provincie, dat ik organiseer. Ben vanmorgen al uit bed gebeld door de grote baas, dus zit de hele dag al te stressen in mijn panty en hoge hakken. Hopen dat alles goed gaat dus vanavond! Dan is het volgende week puin ruimen van deze week en dan lekker naar Parijs. Lekker uitwaaien op de Tour 'l Eiffel! (zoiets?)

Hoorde dat het in Marrokko ook een beetje begon te rommelen met dat regime daar, dus pas goed oke!?

Dikke smakkerd Bette

• 11 Februari 2011 - 10:36

Bertpa:

Hoi Wimer,

Weer een prachtig verhaal van je, globetrotter! Nog steeds mooi weer daar, hier is het nat en niet leuk dus, echt weer om te werken dus. Gaan vanavond naar klassiek relatieconcert van Provincie, via Bette. We maken dus gebruik van onze relaties. Zie jij buiten de flamenco nog wat andere muziek, daar toch ook wel bandjes die optreden in clubs of zaaltjes, ze hebben daar toch ook gewoon popmuziek? bertpa

• 11 Februari 2011 - 14:22

Anne :

Hey!

Je kent mij niet. Maar ik heb ook een maand in Sevilla gezeten en zit nu nog tot eind mei in Granada.

Wat ik aanraad in Granada: een paar tapas, daarna een leuke Spaanse bar en ga vervolgens naar Mae West. Een super goede discotheek waar je nauwelijks de buitenlanders tegenkomt. (Neptuno) Daar leer je de Spaanse cultuur goed van kennen.

En vergeet in Sevilla niet naar de bar Alfalfa te gaan en diegene die er naast zit. Ge-wel-dig-e tapas!

Groetjes,
    Anne

• 14 Februari 2011 - 20:01

Anne:

Hee wilmer, GRAPPIG HOOR haha ik was natuurlijk de enige idioot die het geloofde omdat ik al jarenlang serieus naar IJsland en Groenland wil.
    Ik ben van 11 maart tot 16 maart in Porto. Laat weten als je toevallig in de buurt bent, dan eten we zo'n Portugese caloriebom samen. En als je een mooie plaats weet in die stad die ik niet moet missen, let me know ;)
    Veel plezier in Spanje! Liefs