Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Noord-Ierland

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Noord-Ierland en Ierland zijn niet echt twee werelden apart. In Noord-Ierland betalen ze met ponden en zijn de afstanden in mijlen, krijgen ze vrij voor de wedding van william en kate en is alles veel goedkoper, maar de sfeer hier is net zo als in het 'normale' ierland. Afgelopen dinsdag na een slopende busrit van 5.5 uur, waarbij de bus in 30 verschillende gehuchten stopt, aangekomen in Derry. Aanbeland in een erg gezellig hostel, wat meer aanviel dan een gewoon familiehuis dan een hostel. Derry is een interessante stad. Derry is helemaal omringd door een oude romeinse stadsmuur, en je kan hier ook in een half uurtje helemaal overheen lopen, waarbij je uitzicht hebt op de hele stad. Heb weer afgesproken met iemand die ik ook al in Dublin en Cork ontmoet hebt, en samen doen we een poging om er een gezellige avond van te maken, maar savonds is Derry toch weinig aan. Alleen maar cafes met niet meer dan 5 mensen, meestal oude mensen ook. Volgende dag hebben we wat historie opgesnoven, we hebben namelijk de 'murals' bekeken, schilderingen die hele huizen bedekken over de 'troubles' en 'bloody sunday' . Ook stond er nog steeds een bord met ' You are now entering free Derry' . Daarna ook naar het 'Free Derry'-museum geweest met alle historie over bloody sunday, 1 van de gedoodde noord-ieren was zelfs het broertje van de man achter de balie in het museum. Niet echt een vrolijke dag dus, maar wel cultureel verantwoord...Volgende dag op de trein gestapt richting de ' Causeway Coast' . Heb die dag, gister, de mooiste uitzichten sinds een lange tijd gehad. Begon al met de treinrit ernaartoe, waarbij de trein de hele tijd bleef vastgeklampt aan de zee. De Causeway is een verzameling van 6-hoekige stenen aan de kust die natuurlijk gevormd zijn. Erg interessant om te zien. Daarna begonnen aan een lange wandeling op weg naar mijn hostel van 10 km. Over kliffen, door weides waar je midden door de schapen loopt, stranden, kastelen en zelfs grotten. Was alleen niet echt een glad pad, waardoor ik 2 keer dezelfde enkel verstuikte een paar kilometer voor het einde. Had er niet zoveel meer last van, dus ben maar naar het hostel gelopen. Hostel was prachtig gelegen, bovenop een klif met uitzicht over een strand, kliffen, rotsen, eilanden en je kon zelfs in de verte Schotland zien liggen. Wel een beetje leeg in het hostel, zat vooral vol met families. De planning was om vandaag nog iets van 8 km te lopen op weg naar een touwbrug over een ravijn, de Carrick-a-Rede brug. Leek me erg gaaf om te doen. Maar toen ik vanmorgen wakker werd wist ik meteen al wel dat mijn enkel nog lang nie genezen was. Zat nog een dik ei op en heeft alle kleuren van de regenboog. 8km lopen daarmee leek me niet verstandig, dus heb in plaats daarvan maar meteen de bus gepakt naar mijn laatste bestemming, Belfast. De busrit was ook weer prachtig, waarbij de bus voor meer dan een uur nog geen 2 meter van de zee verwijderd was, langs idylische haventjes en dorpjes enzo. Ben nu inmiddels een paar uur in Belfast. Zit in een goed hostel, en heb weer afgesproken met die Canadees die me al de hele tijd volgt, zit in hetzelfde hostel. Nog niet veel gezien van Belfast, maar ik verwacht dat dit toch ook niet tegenvalt. En dan volgende week woensdag weer naar huis.....

  • 29 April 2011 - 17:14

    Mama:

    ..oh, oh jammer wilmer..overdie brug had je het immers al? Heb je nog pijn?
    Ik voel mijn enkel ook nog steeds een beetje..lange wandelingen gaat dus niet meer lukken..en dan zit het er al weer bijna voor je op! best snel gegaan toch? Hier zijn we in afwachting van koninginnedag morgen..benieuwd hoe de tassenbusineniss..of zoiets ..gaat? Vandaag nog veel gezien van het huwelijk van Kate en William..zag er mooi uit..wel een beetje stijfjes allemaal. Belfast is wel weer heel andres dan uitzicht over zee he?
    Geniet nog een paar dagen en tot gauw! Hoe laat land je eigenlijk?
    Liefs, kisses mum

  • 01 Mei 2011 - 10:02

    Hanne:

    klinkt heel mooi allemaal! Ik ken Ierland alleen maar van de televisie toen Bassie en Adriaan er een pakje moesten zoek ... :p

    Veel plezier nog en tot donderdag denk ik? Ik ben tenminste wel in Zwolle 5 mei en blijf daarna ook in zuid slapen, dus dan zie ik je dan wel. Ik hoorde dat de Canadees ook blijft slapen 5 mei? Of is dat 4 mei?

    x

  • 01 Mei 2011 - 15:56

    Your Father:

    He Wilmer,
    Jammer dat je zo je laatste dagen met pijn zit, toch wel beperkt zo natuurlijk. Hoe is Belfast, oude industriestad of nog wat moois. Veel verleden daar natuurlijk. Geniet nog van je laatste dagen en ik zal woensdag nog extra kaas halen. Hoe laat vlieg je eigenlijk dan?

    dad

  • 26 Maart 2013 - 00:29

    Victoria :

    HELLO
    vriend hoe gaat het vandaag
    Mijn naam is Miss Victoria
    ik zag je profiel nu
    en ik pak interesse in je als vriend om belangrijke discussie met jullie delen als vriend dus contact met mij opnemen via mijn e-mail adressen
    (elliotsvictoria60@yahoo.co.uk) voor
    beeld en andere discussie ok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 4120
Totaal aantal bezoekers 23509

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: