Dublin, Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Dublin, Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Dublin, Cork

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2011 | Ierland, Cork

Hey. Hier weer een reisverslagje van mijn volgende reis. Na afgelopen woensdag geland te zijn in dublin, eindelijk is een keer geen vertraging, thank you ryanair! kom ik aan in mijn hostel. Blijk ik in de slechtste kamer van het hostel zte zitten, aangezien het er ten eerste heel lawaaiig is, en ten tweede verschrikkelijk lekt. en dan niet druppel bij druppel maar met hele plassen tegelijk. en dat de hele nacht lang. Was op een gegeven moment zo erg dat snachts de lamp van de badkamer naar beneden kwam, doordat het plafond zo zacht was door al het water. iedereen schrok zich dood, en was ineens klaarwakker. Daarna gelukkkig overgeplaatst naar een andere kamer waar het een stuk beter was. het hostel had inclusief een vol iers ontbijt. dat betekende bruine bonen, worst, ei, bacon, rostis en nog veel meer vets voor ontbijt. na zon ontbijt hoef je de rest van de dag niet meer te eten. Ik weet niet wat het is met ierland, maar het is me nog nooit zo makkelijk geweest om contact met mensen te leggen. in het hostel niet, en ook met met de plaatselijke ieren. iedereen is hartstikke vriendelijk. Er kwam zelfs, toen we met een groep bij elkaar zaten wat te drinken ineens een ier naar ons toe die ons zomaar het ierse volkslied probeerde te leren... heb al veel mensen ontmoet, en natuurlijk veel gezellig avonden gehad in de ierse pubs. In dublin is dat toch heel wat anders dan cork, aangezien het daar toch een stuk toeristischer is, en je voornamelijk amerikanen tegenkomt, en je hier in cork vooral met de loocals omgaan, die je soms aankijken alsof je van een andere planeet komt, ze zijn hier toch nog niet erg gewend aan toeristen. 1 avond in dublin was extra bijzonder, doordat ik plotseling tegen de burgemeester van zwolle opbotste. Die was daar voor een weekendje weg met een andere officiele piet. die wou een weekendje anoniem feestvieren met de plaatselijke vrijgezellenparties, maar dat ging dus niet door. Heb nog een rondje van hem gekregen...De personen waarmee ik op pad was dachten dat ik dronken was toen ik zei dat ik de burgemeester van zwolle zag, maar dat bleek dus echt zo te zijn. Had net een canadees ontmoet die van plan was om naar zwolle te komen, waarmee ik heb afgesproken op het bevrijdingsfestival, en een half uur later kom ik de burgemeester tegen...wat een kleine wereld. Dublin zelf was overdag niet zo interessant als snachts. Heb wel wat toeristische dingen gezien als trinity college en de guinness fabriek, maar dat was ook niet zo bijzonder, afgezien van de bar op de 7e verdieping van de guinness fabriek met een prachtig uitzicht. Ook een dagje naar howth geweest, een vissersplaatsje boven dublin. erg prachtig met een authentieke vuurtoren en je kon er een 10 km lange wandeling maken op de kliffen langs de zee, wat erg prachtig was. Eergister op de bus naar cork gestapt. Cork is een gezellig sfeervol stadje. Valt ook niet veel meer te zien dan een paar kerkjes, maar snachts is het er erg gezellig. Ook weer mensen ontmoet die ik eerder in dublin heb ontmoet. Ook een dagje naar cobh geweest, een klein havenstadje vlabkij cork, waar de titantic voor het laatste heeft aangelegd voordat ie zonk. een historische plaats dus. Morgen op de bus naar Killarney, waar een prachtig natuurpark schijnt te zijn.

  • 19 April 2011 - 15:58

    Bette:

    Klinkt goed, dat burgemeesterverhaal is wel heel bizar. Howht (ofzo) ben ik ook geweest! Is toch een schiereiland? Vond ik ook erg mooi. Geniet van je vrijheid, ben jaloers! Liefs

  • 19 April 2011 - 16:30

    Mama:

    Hoi wilmer..leuk weer wat van je te horen!
    Hoe is het weer daar? Hier is het zomer! Vandaag zelfs naar zee geweest! Papa en ik deden en dagje keukenhof..met en miljoen anderen..wel erg mooi! De bloemen bloeien dat het een lieve lust is!
    Leuk dat je nu in een vriendelijk land bent terechtgekomen..hoe kijken ze tegen de nederlanders aan?
    Hier is alles goed..morgen kleuterfeest..moet nog verkleed als iets circusachtigs..

    Noe lieve jongen..have fun en good bye..hugs en kisses..mum

  • 20 April 2011 - 10:37

    Bertpa:

    Hoi Wilmer, deel van je verhaal kenden we via de gewone mail. Reactie van mij daarop had je al.
    Dus wel leuke mensen maar geen mooie hostels. Het regent daar vaak maar dus ook binnen? Heb je in Cork nog wat gezien van Rory Gallagher?
    Je gaat toich wel voor de natuur in het zuiden, leukt mij mooi daar. Geniet ervan. Ik ben net gezakt voor laaste motorexamen, shit. Herkende de fouten wel, next time better.
    Duik je nog in de muziek in Ierland, vast ook wel leuke optredens daar.

    je pa

  • 21 April 2011 - 21:36

    Thijs En Piet,:


    Hey

    We zullen elkaar vandaag wel niet zijn tegen gekomen. Het is natuurpark is inderdaad prachtig, veel rododendron....

    We lopen hier stage:)

  • 23 April 2011 - 19:36

    Dad:

    He son,

    I wish you a happy and nice Easter. How is Easter in Ireland, a real party or also religieus? Dit you have a good Good Friday. Are their a lot of activities in town?

    Dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 23508

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: