Killarney, Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van wilmerkamp - WaarBenJij.nu Killarney, Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van wilmerkamp - WaarBenJij.nu

Killarney, Galway

Door: wilmerkamp

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2011 | Ierland, Galway

De Ieren zijn nog steeds de hartelijkste mensen, de natuur is nog steeds adembenemend, de bars zijn nog steeds zoals bars horen te zijn, de hostels zijn nog steeds een goede plek om mensen te ontmoeten, de guinness is nog steeds heerlijk en de steden zijn nog steeds prachtig. Ik vermaak me dus nog wel even in Ierland. Na Cork ben ik verkast naar Killarney, een klein plaatsje in het zuidwesten van Ierland. Dat plaatsje zelf had weinig te bieden, behalve een prachtige kerk en gezellige bars, maar daarnaast lag het Killarney National Park, wat prachtig was. Je liep 3 km door een bos en kwam dan aan bij een kasteel wat prachtig gelegen was naast verscheidene meren, met bergen op de achtergrond. prachtig om te zien. En onderweg was er elke keer een stuk of 20 herten te zien, wat ook niet het lelijkste was om te zien. Hostel was ook erg gezellig en laidback, veel mensen ontmoet. Vond het dan ook best jammer om te vertrekken, maar heb het toch maar gedaan, met de bus naar Galway. Galway is ongeveer de meest westelijkste stad van Europa. Een stad verder, en je bent in Amerika. Ook opvallend is dat het inwonerstal van deze stad in een paar jaar van 10000 naar 70000 is gegroeid. De snelstgroeiende stad van de wereld. Ook heeft het de korste rivier van Europa. T is maar dat je het weet.. Ligt prachtig gelegen aan de baai van Galway, met uitzicht over zee en een rivier die recht door het dorp stroomt. Levendige stad, met veel muziek, cafes en hangplekken naast de rivier. Ook hier weer van het nachtleven genoten met Ieren en mensen die ik in het hostel ontmoet heb. Mijn hostel zit ook middenin het uitgaansdistrict. Met verscheidene bars 3 steppen weg van het hostel. Wel wat luid snachts, maar ik overleef het wel...ik ben niet zo' n zachte slaper. Gister op een dagtrip met een tourbus een ritje door de ' burren' gemaakt, langs verschillende dorpjes, kastelen, meren en zelfs de ierse versie van hunebedden. Maar hoogtepunt van deze trip was toch de " Cliffs of Moher' 4 of 5 enorme klifs van in totaal 8 kilometer lang en iets van 300 meter hoog. Prachtig om te zien en een wandeling op te maken. Vandaag rustig aan gedaan in Galway. Dit was mijn laatste dag in het 'gewone' ierland, morgen vertrek ik naar Noord-Ierland, naar Derry. Stad van de 'Sunday Bloody Sunday', maar das gelukkig voorbij....

  • 25 April 2011 - 18:44

    Mom:

    He wilmert!

    Ik zie dat je al een aantal volgers hebt?? Grappig..het mooie weer hier is niet te geloven!! Zo.n beetjehet warmst in Europa..Hoe ist weer bij jou?
    Fijn dat je zo geniet! Heb je nog mooie foto's?
    Je paashaas staat op je te wachten hoor! Tot gauw..liefs hug mama

  • 25 April 2011 - 19:57

    Dad:

    Al weer heel wat gezien en gedaan jonge. Lijkt mij ook prachtig daar eens te kijken. Geniet van het andere historische Ierland, the battle with the Britisch.

    Seen you soon.

    dad

  • 26 April 2011 - 19:20

    Oma Oosterbroek:

    Dag kleinzoon,
    Wat zit je ons lekker te maken met mooie cliffen en prachtige vergezichten. Zet je ze nog een keer op je site? Ik waan me nog steeds in spanje!!
    Maar goed dat bloody sunday geweest is. Geniet nog...vast geen regencape nodig gehad!!
    Tot ziens, opa en oma O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Solo Iberia

Welkom

Recente Reisverslagen:

29 April 2011

Noord-Ierland

23 April 2011

Killarney, Galway

19 April 2011

Dublin, Cork

13 Maart 2011

Terug in de beschaving

07 Maart 2011

hippie town

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 23501

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2010 - 20 Januari 2011

Solo Iberia

Landen bezocht: